LleiDeLaDependencia


Menú de serveis

Ves al menú principal



Pas 3. La resolució del grau

Un cop realitzada la valoració el sol·licitant rebrà per correu certificat una resolució on s'indicarà el grau reconegut. L'emissió d'aquesta resolució és competència de la Generalitat de Catalunya.

Contra la resolució es pot interposar reclamació prèvia en cas de no estar d'acord amb el grau reconegut. Al mateix text de la resolució se l'informa de la manera de portar a terme la reclamació.

Donat que el grau de dependència, respon a una situació valorada en un moment determinat i que l'estat de salut de les persones és canviant, es contempla la possibilitat de sol·licitar la revisió de grau de dependència. Aquesta revisió la poden sol·licitar tant la persona dependent com la treballadora social referent si detecta variacions rellevants que podrien afectar al grau reconegut.

Els requisits per portar a terme aquesta revisió són dos:

· Haver rebut la resolució administrativa de grau de la primera valoració.

· Justificar un canvi respecte a la situació anterior mitjançant un nou informe mèdic que justifiqui la necessitat d'una nova valoració i que acrediti que la nova situació sanitària té una afectació de caràcter permanent i no respon a una situació de crisi temporal. Així doncs, des del moment de l'anterior valoració fins a la demanda de la revisió, s'ha d'haver produït un canvi en la situació de dependència amb una evolució de 6 mesos i que la mateixa s'hagi estabilitzat.


Inici de la pàgina