Ciclo de performances en torno a la representación y el papel de la figura femenina en el arte
 
Lilibeth Cuenca Rasmussen: A Void, 2007

Jueves 28 de octubre a las 19: 30h

Introducción a cargo de Lars Bang Larsen

___
Cómo nos vemos / Cómo nos ven

Actividad entorno a la exposición "Picasso ante Degas"

Aunque parece que Picasso y Degas nunca se conocieron, compartieron varias preocupaciones estéticas. Entre sus intereses comunes está el de la figura femenina, en particular en la intimidad, peinándose o bañándose, representada en un espacio privado que, al hacerse público, cuestiona elementos clásicos asociados a la feminidad: la gracia , la decencia, la inocencia, la virginidad, el rol de mujer madre / musa, etc.

Este ciclo de performances invita a cuatro artistas a revisar estas preocupaciones desde un punto de vista contemporáneo, explorando desde una perspectiva femenina y desde el que podría ser llamado un feminismo de segunda generación: una reinterpretación del cuestionamiento sobre el rol de la belleza femenina que hicieron artistas mujeres a partir 70, revisado por por artistas que recogen el testigo, pero la adaptan también a su momento social y vital.

 ___Lilibeth Cuenca Rasmussen (Manila, 1970). Viu a Copenhagen. Es va graduar a The Royal Danish Academy of Fine Arts Copenhagen (1996-2002). Principalment es dedica al videoart i a l'art performatiu. Prenent com a punt de partida el seu doble origen danès i filipí, Cuenca recopil·la, adapta i universalitza les seves narratives amb un enfocament crític i humorístic alhora pel que fa a temes com la identitat, la cultura, la religió, el gènere i les relations socials. Les seves produccions impliquen textos i cançons escrites, música composta, i també elements visuals intricats, com ara el disseny d'escenaris i vestuari. En els darrers anys, s'ha concentrat en obres que exploren reconstruccions de peces d'art performatiu famoses. Cuenca explora la seva herència històrica artística i qüestiona tant el lloc de les dones en la història de l'art com la identitat de l'artista en si.

Lars Bang Larsen és historiador de l'art, conservador independent i escriptor amb base a Barcelona i a Copenhagen. Ha estat un dels conservadors d'exposicions col·lectives com ara "Pyramids of Mars" (Fruitmarket Gallery, Edimburg, 2000), "Populism" (Stedelijk Museum, Amsterdam, 2005), "La insurrección invisible de un millón de mentes" (Sala Rekalde, Bilbao, 2005), i "A History of Irritated Material" (Raven Row, Londres, 2010). Entre els seus llibres hi trobem Sture Johannesson (NIFCA / Lukas & Sternberg, 2002), una monografia sobre l'aventura utòpica de Palle Nielsen al Moderna Museet d'Estocolm -The Model. A Model for a Qualitative Society, 1968 (MACBA, 2010)-, i també la sèrie de fullets Kunst er Norm, Organisationsformer i Spredt væren ('L'art és la norma', 'Formes d'organització' i 'Ésser dissipat'), publicats per la Jutland Art Academy (Dinamarca), que tracten sobre l'economia de l'experiència com una mutació de l'ADN de l'art cap a una nova normativització de l'art.
___
(+) Veure tota la programació de Performances
(+) Veure tota la programació d'activitats "Picasso davant Degas"