ServeisSocials




Barcelona millora els serveis municipals

Publicat el 26/09/2013 a les 14:12 h. - Josep Bassas -

Les dades que es desprenen de l'Enquesta de serveis municipals del 2013, que l'Ajuntament fa anualment a 6.000 barcelonins, constaten una millora de la gran majoria de notes amb què es puntuen els serveis públics de la ciutat i també la gestió municipal. El principal problema per als ciutadans és l'atur, que preocupa el 70% dels enquestats.

Vídeo 'Enquesta de serveis municipals 2013'

Les notes que els barcelonins posen a la ciutat i els serveis que s'hi ofereixen aquest any són, en general, millors que les del 2012. L'Enquesta de serveis municipals del 2013 situa la nota sobre la satisfacció de viure a la ciutat en un 7,7, la més alta des del 2004, i tant l'Ajuntament com la gestió del Govern municipal acumulen 4 anys de pujada sostinguda de la nota.

Ho ha explicat el tinent d'alcalde de Presidència, Règim Interior, Seguretat i Mobilitat, Joaquim Forn: "L'Ajuntament millora la nota, fins a un 6, la més alta dels últims deu anys, i un 81% dels barcelonins aproven la gestió municipal. Això vol dir que 8 de cada 10 enquestats avalen la feina que està fent el Govern."

Tots els serveis milloren o es mantenen

Dels 24 serveis valorats, 23 han tret una nota igual o millor que l'any passat, i només un ha tingut una nota més baixa. Entre els que més pugen, la recollida d'escombraries, el servei d'autobús —que treu millor nota amb la nova xarxa ortogonal—, la neteja, el metro o els mercats. També milloren, però en menor mesura, les notes sobre els serveis socials, el soroll, o la seguretat ciutadana, que ha aconseguit la millor puntuació dels darrers 15 anys.

Només un dels serveis, l'aparcament, ha rebut un suspès per part dels enquestats. És el segon any consecutiu que aquest servei treu la pitjor nota, tot i que en relació amb els últims deu anys ha millorat en mig punt la percepció que té entre els ciutadans.

La situació econòmica, principal problema

D'altra banda, l'atur i la situació econòmica segueix sent el problema personal més greu dels enquestats, un 68,5% dels quals considera que la seva situació econòmica ha empitjorat durant l'últim any. Un indicador que des del 2007 s'ha incrementat en 32 punts, i en el qual l'Ajuntament s'ha proposat dedicar la majoria dels esforços.

Tot i això, el Govern municipal s'ha mostrat satisfet que en aquest context de crisi la ciutat no hagi perdut la bona percepció que té entre els ciutadans de Barcelona, i s'ha instat a treballar per seguir millorant els indicadors any rere any.

Comparteix:

Què son els serveis "Comparteix"

Totes les icones representen serveis de webs externs al web bcn, que faciliten la gestió personal o comunitària de la informació. Aquests serveis permeten als usuaris, per exemple, classificar, compartir, valorar, comentar o conservar els continguts que troben a internet.

Què significa cada icona?

És una xarxa social en la qual es pot compartir amb amics i altres usuaris coneguts tota la informació que es vulgui mostrar.
Menéame
Lloc web que se serveix dels usuaris del web per donar a conèixer notícies. Els usuaris registrats envien històries que els altres usuaris del lloc poden votar. Les més votades es publiquen a la portada.
Xarxa social de microblogging que permet als usuaris enviar "tweets", microentrades de text d'un màxim de 140 caràcters, tant per la xarxa com per SMS.
Del.icio.us
És un gestor en línia de preferits on cada usuari emmagatzema, classifica i comparteix els enllaços que li interessen. També permet categoritzar els marcadors amb un sistema d'etiquetatge.
Google Bookmarks
És un servei que permet emmagatzemar marcadors dins un compte Google. Ofereix la possibilitat d'afegir etiquetes i notes.
MSN Reporter
Servei participatiu que permet als usuaris amb serveis de Windows Live, és a dir, usuaris registrats a Messenger, Hotmail, Spaces i altres serveis Microsoft, publicar notícies, comentar-les i promocionar-les.
La Tafanera
Portal de promoció de notícies o apunts de blocs en català que envien els mateixos usuaris i voten per promocionar-los a portada.

VÍDEO:Vídeo 'Enquesta de serveis municipals 2013'

Els continguts d'aquest web estan subjectes a una llicència de creative commons si no s'hi indica el contrari