MediAmbient




El pla "Silenci" ha sensibilitzat prop de 260.000 persones

Publicat el 11/01/2014 a les 12:00 h. - Redacció bcn.cat -

La campanya per la reducció del soroll al voltant dels eixos d'oci, el pla "Silenci", ha acabat amb 14.312 visites a establiments i locals i la sensibilització de 259.250 persones.

Amb l'eslògan "Ssssplau, recorda que els veïns volen descansar", el pla "Silenci" 2013 s'ha desenvolupat durant 20 setmanes arreu de la ciutat.

El pla busca sensibilitzar pel que fa a la problemàtica del soroll, sobretot, en l'àmbit de l'oci nocturn. L'objectiu principal és poder cercar l'equilibri entre el dret a gaudir de l'oci nocturn i el dret a descansar per part dels veïns.

La campanya s'ha centrat a informar i sensibilitzar la ciutadania sobre la necessitat de reduir el soroll provinent de l'oci nocturn, especialment a les zones d'elevada contaminació acústica. El pla "Silenci" també vol coresponsabilitzar els propietaris dels establiments en aquesta tasca.

Un total de 22 promotors ambientals han recorregut els eixos nocturns dels districtes en horaris entre les 23.00 hores i les 3.00 hores dels dijous, i les 23.00 hores i les 5.00 divendres i dissabte.

Com a novetat enguany, s'ha prescindit de la figura dels mims, i s'han incorporat elements d'imatge renovada com ara samarretes lluminoses amb l'eslògan "Ssssplau, recorda que els veïns volen descansar" i projeccions de llum a les façanes dels edificis públics d'alguns indrets dels districtes.

Un 8% menys d'incidències per sorolls a Barcelona

De gener a desembre, s'han produït 49.016 incidències per soroll, la qual cosa suposa una reducció del 8% respecte al mateix període de l'any anterior, en què se'n van produir 54.087.

L'any 2012 hi va haver una reducció del 7,7% de les incidències per soroll a Barcelona. Es van produir 4.534 incidències menys relacionades amb el soroll que l'any anterior.

Comparteix:

Què son els serveis "Comparteix"

Totes les icones representen serveis de webs externs al web bcn, que faciliten la gestió personal o comunitària de la informació. Aquests serveis permeten als usuaris, per exemple, classificar, compartir, valorar, comentar o conservar els continguts que troben a internet.

Què significa cada icona?

És una xarxa social en la qual es pot compartir amb amics i altres usuaris coneguts tota la informació que es vulgui mostrar.
Menéame
Lloc web que se serveix dels usuaris del web per donar a conèixer notícies. Els usuaris registrats envien històries que els altres usuaris del lloc poden votar. Les més votades es publiquen a la portada.
Xarxa social de microblogging que permet als usuaris enviar "tweets", microentrades de text d'un màxim de 140 caràcters, tant per la xarxa com per SMS.
Del.icio.us
És un gestor en línia de preferits on cada usuari emmagatzema, classifica i comparteix els enllaços que li interessen. També permet categoritzar els marcadors amb un sistema d'etiquetatge.
Google Bookmarks
És un servei que permet emmagatzemar marcadors dins un compte Google. Ofereix la possibilitat d'afegir etiquetes i notes.
MSN Reporter
Servei participatiu que permet als usuaris amb serveis de Windows Live, és a dir, usuaris registrats a Messenger, Hotmail, Spaces i altres serveis Microsoft, publicar notícies, comentar-les i promocionar-les.
La Tafanera
Portal de promoció de notícies o apunts de blocs en català que envien els mateixos usuaris i voten per promocionar-los a portada.

Els continguts d'aquest web estan subjectes a una llicència de creative commons si no s'hi indica el contrari