MediAmbient




Els mercats es consciencien de reciclar més i millor

Publicat el 03/04/2014

La campanya d'educació i sensibilització impulsada per l'Ajuntament de Barcelona pretén millorar la recollida de residus orgànics als mercats municipals. Set informadors visitaran els 29 establiments fins al mes d'octubre.

L'Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa una campanya per millorar la recollida de residus orgànics als mercats municipals. Fins al mes d'octubre es desplegaran fins a set informadors ambientals als 29 mercats que informaran parada per parada de conceptes bàsics i resoldran dubtes sobre la separació de residus.

L'any passat, de tots els residus que es van generar als mercats de la ciutat es va aconseguir reciclar a la fracció orgànica un 30%, és a dir, 4.600 tones. Amb aquesta campanya s'espera arribar al 36% i minimitzar a la vegada el percentatge actual d'impropis, és a dir, la matèria que no hauria d'anar a la fracció orgànica, per passar del 10% actual al 7%.

"Si som capaços de separar correctament la matèria orgànica tant en qualitat com en quantitat, a més de no generar ni gasos ni lixiviat, podem generar energia i composta a les plantes i instal·lacions. Per tant, el que era un residu es transforma en un recurs", ha afirmat el cap de gestió de residus de l'Ajuntament de Barcelona, Carlos Vázquez.

En el sector de la fruita és on es generen més residus tant de paper i plàstic com orgànic. Jordi Diego, de la parada Fruites Josuna del Mercat de Galvany, al barri de Sant Gervasi, assegura que recicla des de fa molt temps: "Les caixes de fusta les separem, les de plàstic les retornem però on tenim més problemes és en la fracció orgànica, ja que es barreja amb algun plàstic. Però ho intentem fer el millor possible."

De fet, aquesta actitud és la que més es troben els informadors ambientals. Un d'ells, Jordi Blas, assegura que la gent "està molt conscienciada i, de vegades, només cal que fem un petit recordatori".

Comparteix:

Què son els serveis "Comparteix"

Totes les icones representen serveis de webs externs al web bcn, que faciliten la gestió personal o comunitària de la informació. Aquests serveis permeten als usuaris, per exemple, classificar, compartir, valorar, comentar o conservar els continguts que troben a internet.

Què significa cada icona?

És una xarxa social en la qual es pot compartir amb amics i altres usuaris coneguts tota la informació que es vulgui mostrar.
Menéame
Lloc web que se serveix dels usuaris del web per donar a conèixer notícies. Els usuaris registrats envien històries que els altres usuaris del lloc poden votar. Les més votades es publiquen a la portada.
Xarxa social de microblogging que permet als usuaris enviar "tweets", microentrades de text d'un màxim de 140 caràcters, tant per la xarxa com per SMS.
Del.icio.us
És un gestor en línia de preferits on cada usuari emmagatzema, classifica i comparteix els enllaços que li interessen. També permet categoritzar els marcadors amb un sistema d'etiquetatge.
Google Bookmarks
És un servei que permet emmagatzemar marcadors dins un compte Google. Ofereix la possibilitat d'afegir etiquetes i notes.
MSN Reporter
Servei participatiu que permet als usuaris amb serveis de Windows Live, és a dir, usuaris registrats a Messenger, Hotmail, Spaces i altres serveis Microsoft, publicar notícies, comentar-les i promocionar-les.
La Tafanera
Portal de promoció de notícies o apunts de blocs en català que envien els mateixos usuaris i voten per promocionar-los a portada.

VÍDEO:Vídeo 'Campanya de recollida residus als mercats'

Els continguts d'aquest web estan subjectes a una llicència de creative commons si no s'hi indica el contrari