Horta-Guinardo

Districte Municipal d'Horta-Guinardó



Fet de llibres, nova vida per a llibres obsolets

Publicat el 17/04/2012

Com a pròleg a la Diada de Sant Jordi, el Centre Cívic Teixonera proposa una activitat artística urbana per reutilitzar els llibres que han deixat de ser útils. Serà divendres 20 d'abril de les 17 a les 20 h a la pl. de la Vall d'Hebron.

Què es pot fer amb els llibres antics, molt utilitzats, best-sellers que es fan vells amb el temps i que ningú no llegeix? Amb els que no ens interessen més, amb publicacions que han perdut actualitat, amb enciclopèdies antiquades, amb manuals que no són útils?

La proposta del Centre Cívic Teixonera és donar-los nova vida, transformant-los en mobiliari, en obres d'art, en jocs, en cadires o en joguines per gaudir-ne sempre.

Primera part
Els artistes i creadors, a títol individual i/o coŀlectiu que vulguin participar en la creació d'obres utilitzant els llibres com a material transformable poden demanar-los prèviament al telèfon 92 256 33 88 o per correu electrònic (gretel.broyn@qsl.cat) i recollir-los a partir del 6 de març al Centre Cívic Teixonera.

Segona part
Divendres 20 d'abril a les 17 h a la pl. de la Vall d'Hebron artistes, infants, joves i públic en general, pintaran plegats utilitzant els llibres als quals donaran nova vida, transformant-los en objectes diferents.

El Centre Cívic aporta els materials necessaris per a l'acció coŀlectiva.

Les obres dels artistes s'exposaran a la plaça mentre es du a terme l'activitat, com a exemple per al públic participant.

Tercera part: exposició itinerant
S'exposaran les obres resultants a la Biblioteca Vallcarca i els Penitents i en altres biblioteques del districte i/ o de la ciutat.

Del 10 al 30 d'abril es poden veure al Centre Cívic Teixonera fotografies i obres resultants de la primera edició del Fet de llibres.


Amb la coŀlaboració de
Biblioteca Vallcarca i els Penitents - Maria Antonieta Cot i Miralpeix
Biblioteques de Barcelona
CPNL. Consorci per a la Normalització Lingüística. Barcelona
T@XOnet

ESPAI PERIFÈRIC
CENTRE CÍVIC TEIXONERA
Arenys, 75. 08035 Barcelona
Tel. 93 256 33 88 | Fax: 93 256 33 76
Bus:17, 19, 27, 60, 73, 76, 112, 119
Metro: Vall d'Hebron (L3-L5), El Coll | La Teixonera (L5). Sortida c/ Arenys
info@ccteixonera.cat

Dades de l'equipament

Centre Cívic la Teixonera

C Arenys, 75

Horta-Guinardó

Telèfon 932563388

Mostra plànol

Què son els serveis "Comparteix"

Totes les icones representen serveis de webs externs al web bcn, que faciliten la gestió personal o comunitària de la informació. Aquests serveis permeten als usuaris, per exemple, classificar, compartir, valorar, comentar o conservar els continguts que troben a internet.

Què significa cada icona?

És una xarxa social en la qual es pot compartir amb amics i altres usuaris coneguts tota la informació que es vulgui mostrar.
Menéame
Lloc web que se serveix dels usuaris del web per donar a conèixer notícies. Els usuaris registrats envien històries que els altres usuaris del lloc poden votar. Les més votades es publiquen a la portada.
Xarxa social de microblogging que permet als usuaris enviar "tweets", microentrades de text d'un màxim de 140 caràcters, tant per la xarxa com per SMS.
Del.icio.us
És un gestor en línia de preferits on cada usuari emmagatzema, classifica i comparteix els enllaços que li interessen. També permet categoritzar els marcadors amb un sistema d'etiquetatge.
Google Bookmarks
És un servei que permet emmagatzemar marcadors dins un compte Google. Ofereix la possibilitat d'afegir etiquetes i notes.
El meu Yahoo!
És un servei que permet crear una pàgina d'inici personalitzada que inclogui cercador, correu electrònic, notícies i qualsevol informació configurable pels usuaris.
MSN Reporter
Servei participatiu que permet als usuaris amb serveis de Windows Live, és a dir, usuaris registrats a Messenger, Hotmail, Spaces i altres serveis Microsoft, publicar notícies, comentar-les i promocionar-les.
La Tafanera
Portal de promoció de notícies o apunts de blocs en català que envien els mateixos usuaris i voten per promocionar-los a portada.

Els continguts d'aquest web estan subjectes a una llicència de creative commons si no s'hi indica el contrari