Publicat el 30/07/2012
146 entitats i institucions públiques i privades, agrupades en el Consell de Coordinació Pedagògica, que impulsa l'Institut Municipal d'Educació de Barcelona, posen a l'abast dels centres diferents propostes educatives per als nois i noies des d'educació infantil i fins a batxillerat o cicles formatius de formació professional.
A través del web del PAE, els docents poden triar les activitats més adequades a la seva programació educativa, fer reserva d'activitats a partir d'un calendari, fer sol·licituds d'inscripció, consultar documentació associada a les activitats o enllaços a pàgines web d'interès.
El Programa d'Activitats Escolars impulsat per l'Ajuntament de Barcelona, a través de l'Institut Municipal d'Educació de Barcelona, ofereix per al curs 2012-13 més de 4.500 activitats educatives a les escoles i instituts de la ciutat adreçades a alumnat d'infantil, primària, secundària, batxillerat i cicles formatius de grau mitjà o superior de formació professional.
Aquest programa recull les diferents propostes educatives que impulsen les 146 entitats i institucions públiques i privades que actualment formen part del Consell de Coordinació Pedagògica de Barcelona.
El regidor d'Educació i Universitats, Gerard Ardanuy, ha indicat que "és una satisfacció el compromís i la implicació de les entitats del Consell de Coordinació Pedagògica mitjançant la seva participació en una xarxa que treballa per a la millora de l'acció educativa a la ciutat de Barcelona" i que això permet als centres tenir a l'abast "recursos i propostes educatives que complementen la seva tasca docent".
Per al curs escolar 2012-13, s'incorporen al Programa d'Activitats Escolars de Barcelona les propostes educatives que ofereixen les 9 entitats que s'han integrat al Consell de Coordinació Pedagògica aquest any: Comitè Català per als Refugiats - Catalunya amb ACNUR; Memorial Democràtic de la Generalitat de Catalunya; Universitat de Barcelona; Fundació Escola Emprenedors; Fundació Privada de les Arts i els Artistes – Museu Europeu d'Art Modern; Servei de Meteorologia de Catalunya i Fundació Gas Natural Fenosa – Museu del Gas, Grimaldi Educa i Fundación Ondablue (Bluespace). Són entitats i institucions que ofereixen activitats educatives relacionades amb els drets humans, memòria històrica, emprenedoria, art, ciència, tecnologia, sostenibilitat, etc.
Consulta per Internet
L'adreça del PAE ofereix tota la informació relacionada amb el Programa d'Activitats Escolars de Barcelona per al proper curs 2012-13. Les activitats estan delimitades per àmbits temàtics i es detalla el contingut, metodologia, tipologia d'activitats, etc. D'aquesta manera es facilita als docents que puguin escollir les activitats més adequades a la seva planificació educativa.
S'ofereix la possibilitat de reservar en línea algunes de les activitats, accedir a altres projectes, notícies i recursos i a un calendari d'esdeveniments de la ciutat.
Durant el curs 2011-12, el PAE de Barcelona va comptar amb una participació superior als 1,5 milions d'usuaris de diferents centres educatius de la ciutat i també d'altres localitats de Catalunya.
Totes les icones representen serveis de webs externs al web bcn, que faciliten la gestió personal o comunitària de la informació. Aquests serveis permeten als usuaris, per exemple, classificar, compartir, valorar, comentar o conservar els continguts que troben a internet.
Els continguts d'aquest web estan subjectes a una llicència de creative commons si no s'hi indica el contrari