Dies de dansa

Ubicada en ple barri de la Ribera, la plaça de Jaume Sabartés sorgeix del creuament del carrer dels Flassaders amb el del Cremat Gran i Xic. Aquest espai públic, obert a la ciutat i al barri i emmarcat pel nou Centre de Coneixement i Recerca del Museu Picasso, és un escenari immillorable per a encapçalar i projectar la voluntat del Museu d'esdevenir un centre de referència per al seu entorn, i per extensió, per a la ciutat de Barcelona. Aquesta plaça dedicada a l'amic íntim de joventut i secretari personal de Picasso - així com principal impulsor de la creació del Museu - serà l'escenari que acollirà els espectacles programats dins del festival DIES DE DANSA que han comptat amb la col·laboració del Museu Picasso.

  • Diumenge 3 de juliol de 18 a 20h.
  • Museu Picasso, Plaça Sabartés

Human Playground (Canadà), Auto-Fiction, 25 min.

Auto-fiction examina les diferents relacions que mantenim amb els cotxes. Aquest trio coreogràfic és una investigació sobre la relació entre ésser humà i màquina, a través d'interrogants, dansa contemporània, acrobacia de carrer i música electrònica. Per l'impactant evocació poètica, Auto-fiction és un espectacle que desperta la conciència i que fa una crida a la imaginació i a la responsabilitat individual. Exercici d'activisme urbà, la peça qüestiona el lloc que ocupa el cotxe en el nostre paisatge urbà, i fa una mirada cap als mites personals i col·lectius que el rodegen.

Yiphun Chiem - Tribal Sarong (Cambodja/Bèlgica), Apsara, 20 min.

"Yiphun Chiem és la cosina petita -versió hip hop i cambodjiana- de Lara Croft...una noia 100% pura noia amb justament aquesta mica de salvatgeria que fa possible mantenir els clixés a distància. Un solo aspre, Apsara, que pren el nom de les ballarines celestials esculpides en els temples d'Ankgor a Cambodja, per l'energia mortal i la gràcia perfilada." (Rosita Boisseau, Le Monde)

Company Chameleon (Regne Unit), Search & Find, 17 min.

Search & Find explora la idea de connexió i desconnexió entre les persones, igual que els dos protagonistes busquen un camí per trobar un sentit d'enteniments i propòsits compartits.

Físicament impressionant i emocionalment commovedor, aquest treball us convida a considerar les vostres connexions amb els altres.

Lotte Sigh Company (Dinamarca), Remind Me, 15 min.

"Most of the time

I am clear focused all around

Most of the time

I can keep my feet on the ground..." (Bob Dylan)

...Sometimes I need you to Remind Me

Un home i una dona submergits en les controvèrsies de l'amor. Un espectacle de dansa d'intensa fisicalitat, humanitat, brutalitat i tot i així, ple de sensibilitat. Representada en un univers de conte de fades, aquesta peça neix inspirada en Bob Dylan.

"Hi ha moltes etiquetes que poden relacionar-se a la interpretació que fa Lotte Sigh de les relacions humanes. A un ritme trepidant el públic és testimoni d'un enfrontament a l'estil de Virginia Woolf però en dansa." (The Magazine City Calling)

Laurence Yadi, Nicolas Cantillon - Compagnie 7273 (Suïssa), La vision du lapin, 15 min.

La vision du lapin col·loca els codis de representació davant del buit. A través del prisma de la representació qüestiona, sovint amb un to irònic, el procés de creació.

"Una invitació per sortir i jugar. Un exercici en directe de desmitificació." (Alexandre Demidoff, Le Temps)

Mal Pelo (Catalunya - Catalonia), BACH, 25 min.

María Muñoz convida a Pep Ramis a compartir els preludis que han ballat tantes i tantes vegades per a fer un homenatge als vint anys de DIES DE DANSA.