Cicle de performances entorn la representació i el paper de la figura femenina en l'art

 

 

Alicia Framis: Cage&Degas&Demos&Loops, 2010

 (Performance creada específicament per a aquest cicle)

Dijous 4 de novembre a les 19:30h

Introducció a càrrec d'Érika Bornay

col·laboració amb les alumnes de l'escola de dansa Coco Comin

___

Com ens veiem / Com ens veuen

Activitat entorn a l'exposició "Picasso davant Degas"

Tot i que sembla que Picasso i Degas mai no es van conèixer, van compartir diverses preocupacions estètiques. Entre els seus interessos comuns hi ha el de la figura femenina, en particular en la intimitat, pentinant-se o banyant-se, representada en un espai privat que, al fer-se públic, qüestiona elements clàssics associats a la feminitat: la gràcia, la decència, la innocència, la virginitat, el rol de dona mare/musa, etc.

Aquest cicle de performances convida a quatre artistes a revisar aquestes preocupacions des d'un punt de vista contemporani, explorant-les des d'una perspectiva femenina i des del que podria ser anomenat un feminisme de segona generació: una reinterpretació del qüestionament sobre el rol de la bellesa femenina que varen fer artistes dones a partir anys 70, revisat per per artistes que recullen el testimoni però l'adapten també al seu moment social i vital.

___

Alicia Framis (Barcelona, 1967). Va estudiar Belles Arts a la Universitat de Barcelona i a l'École de Beaux Arts de París. També va fer un màster a l'Institut d'Hautes Études, de París, i a la Rijksakademie Van Beelde Kunstende, d'Amsterdam. Ha viscut i treballat a Barcelona (1985-1990), París (1990-1993), Amsterdam (1995-2005) i Xangai (2006-2009). Actualment viu i treballa a Amsterdam.

___

Erika Bornay. És professora titular del Departament d'Història de l'Art de la Universitat de Barcelona. La seva tasca com a investigadora es centra en la iconografia de la dona en la pintura. D'entre la bibliografia publicada destaquem Las hijas de Lilith. La imagen de la femme fatale en el arte. Ed.Cátedra. Madrid, 2008 6ª ed. (1990, 1ª ed.), així com La cabellera femenina. Un diálogo entre poesía y pintura. Ed.Cátedra. Madrid, 1994 (2010, 2ªed.), Arte se escribe con M de Mujer. Sd.Ediciones. Barcelona, 2009 o l'assaig ¿Quién teme a la femme fatale?. Génesis y desarrollo del mito en el siglo XIX. Ministerio de Cultura. Teatro Real. Madrid, 2009. Ha col·laborat a "El País" i "La vanguardia" i és membre de la Asociación Nacional e Internacional de Críticos de Arte.

___

(+) Veure tota la programació de Performance

(+) Veure tota la programaci d'activitats "Picasso davant Degas"