Leave blank for all. Otherwise, the first selected term will be the default instead of "Any".
  • Aquest catàleg, realitzat en col·laboració amb la National Portrait Gallery de Londres, aplega gairebé dues-centes peces que ens aproximen de manera exhaustiva a la passió de Picasso pel retrat. La figura humana, i en concret el retrat, van ser essencials en l’obra de l’artista, des de l’època de formació fins al final de la seva vida. La perspicàcia per captar les peculiaritats i els trets de caràcter dels personatges que representava ―bé fossin els membres de l’entorn familiar, els amics o les dones amb què es va relacionar―, i l’habilitat per reproduir expressions facials, postures i gestos, es van manifestar ja en les caricatures que dibuixava de nen. De la mà dels entenedors i documentats textos de la comissària Elizabeth Cowling, anem descobrint com d’importants eren per a Picasso els seus models, com intentava adaptar un determinat estil a la comprensió de la seva personalitat i com maldava per plasmar-ne una idea el més completa possible.
    Camí: /museupicasso/ca/cataleg-picasso-retrats
  • "Cubisme i guerra. El cristall dins la flama" és el catàleg de l’exposició que Christopher Green, amb la seva solidesa intel·lectual habitual, ha comissariat per al Museu Picasso de Barcelona. El llibre recull una selecció d’obres d’artistes cubistes que van viure a París, a la rereguarda, durant la Primera Guerra Mundial, i que van respondre amb el seu treball a l’horrible realitat que els va tocar viure de prop. La claredat i l’equilibri de les seves obres cubistes ―com de cristall― i la recerca de la puresa estètica, s’enfrontava al fang i a les terribles experiències del front, d’aquí l’origen de la metàfora del títol.
    Camí: /museupicasso/ca/cataleg-cubisme-i-guerra-el-cristall-dins-la-flama
  • Picasso va anar per primer cop a París la tardor del 1900 amb motiu de l'Exposició Universal. Un any més tard, va exposar a la capital francesa, a la prestigiosa galeria Vollard, i va començar a relacionar-se amb els artistes i intel·lectuals de la ciutat. El catàleg de l'exposició «Devorar París. Picasso 1900-1907» ens permet fer, de la mà de Marilyn McCully, un recorregut per la vida de Picasso en aquest crucial període, entendre com el va impactar la contemplació en directe de les obres d'alguns artistes concrets ...
    Camí: /museupicasso/ca/devorar-par%C3%ADs-picasso-1900-1907-1
  • Aquest catàleg acompanya una exposició excepcional que ens parla de l'art del segle vint i de dues de les seves figures senyeres ―Picasso i Dalí―, a través de l'admiració i la competència que la segona sentia envers la primera. I ho fa d'una forma gens superficial i sense presentar els artistes com a fenòmens aïllats i desvinculats del moment històric que els va tocar viure.
    Camí: /museupicasso/ca/picassodal%C3%AD-dal%C3%ADpicasso-0
  • Aquest llibre ha estat editat en el marc d'Archivo F.X.: D'economia zero, un projecte de Pedro G. Romero per al Museu Picasso, en base a un encàrrec de l'anterior director Pepe Serra. La publicació recull els diversos àmbits temàtics i totes les peces que es van presentar a l'exposició «Economia: Picasso», i reprodueix fotografies de bona part del muntatge expositiu. Així mateix, inclou una ressenya dels laboratoris que, amb el nom d''Intercanvis', 'Particions' i 'Amistats', es van dur a terme abans i durant la mostra. A més a més, conté dos assaigs, especialment escrits per aquesta ocasió, un d'Ángel González i l'altre de Georges Didi-Huberman, a més de la traducció al català d'un conegut text de Rosalind Krauss.
    Camí: /museupicasso/ca/economia-picasso
  • Aquest catàleg, realitzat en col·laboració amb la National Portrait Gallery de Londres, aplega gairebé dues-centes peces que ens aproximen de manera exhaustiva a la passió de Picasso pel retrat. La figura humana, i en concret el retrat, van ser essencials en l’obra de l’artista, des de l’època de formació fins al final de la seva vida. La perspicàcia per captar les peculiaritats i els trets de caràcter dels personatges que representava ―bé fossin els membres de l’entorn familiar, els amics o les dones amb què es va relacionar―, i l’habilitat per reproduir expressions facials, postures i gestos, es van manifestar ja en les caricatures que dibuixava de nen. De la mà dels entenedors i documentats textos de la comissària Elizabeth Cowling, anem descobrint com d’importants eren per a Picasso els seus models, com intentava adaptar un determinat estil a la comprensió de la seva personalitat i com maldava per plasmar-ne una idea el més completa possible.
    Camí: /museupicasso/ca/picasso-retrats