Leave blank for all. Otherwise, the first selected term will be the default instead of "Any".
  • Aquest catàleg, realitzat en col·laboració amb la National Portrait Gallery de Londres, aplega gairebé dues-centes peces que ens aproximen de manera exhaustiva a la passió de Picasso pel retrat. La figura humana, i en concret el retrat, van ser essencials en l’obra de l’artista, des de l’època de formació fins al final de la seva vida. La perspicàcia per captar les peculiaritats i els trets de caràcter dels personatges que representava ―bé fossin els membres de l’entorn familiar, els amics o les dones amb què es va relacionar―, i l’habilitat per reproduir expressions facials, postures i gestos, es van manifestar ja en les caricatures que dibuixava de nen. De la mà dels entenedors i documentats textos de la comissària Elizabeth Cowling, anem descobrint com d’importants eren per a Picasso els seus models, com intentava adaptar un determinat estil a la comprensió de la seva personalitat i com maldava per plasmar-ne una idea el més completa possible.
    Camí: /museupicasso/ca/cataleg-picasso-retrats
  • "Cubisme i guerra. El cristall dins la flama" és el catàleg de l’exposició que Christopher Green, amb la seva solidesa intel·lectual habitual, ha comissariat per al Museu Picasso de Barcelona. El llibre recull una selecció d’obres d’artistes cubistes que van viure a París, a la rereguarda, durant la Primera Guerra Mundial, i que van respondre amb el seu treball a l’horrible realitat que els va tocar viure de prop. La claredat i l’equilibri de les seves obres cubistes ―com de cristall― i la recerca de la puresa estètica, s’enfrontava al fang i a les terribles experiències del front, d’aquí l’origen de la metàfora del títol.
    Camí: /museupicasso/ca/cataleg-cubisme-i-guerra-el-cristall-dins-la-flama
  • Picasso va viure a Barcelona l'etapa més important de la seva formació d'artista. Però a la ciutat no només va aprendre els secrets de l'ofici i va perfeccionar-ne les tècniques, sinó que va conèixer alguns dels amics que el van acompanyar bona part de la vida. Ramon i Jacint Reventós eren uns d'aquests amics.
    Camí: /museupicasso/ca/picasso-i-revent%C3%B3s-una-correspond%C3%A8ncia-entre-amics
  • Picasso va anar per primer cop a París la tardor del 1900 amb motiu de l'Exposició Universal. Un any més tard, va exposar a la capital francesa, a la prestigiosa galeria Vollard, i va començar a relacionar-se amb els artistes i intel·lectuals de la ciutat. El catàleg de l'exposició «Devorar París. Picasso 1900-1907» ens permet fer, de la mà de Marilyn McCully, un recorregut per la vida de Picasso en aquest crucial període, entendre com el va impactar la contemplació en directe de les obres d'alguns artistes concrets ...
    Camí: /museupicasso/ca/devorar-par%C3%ADs-picasso-1900-1907-1
  • Aquest catàleg acompanya una exposició excepcional que ens parla de l'art del segle vint i de dues de les seves figures senyeres ―Picasso i Dalí―, a través de l'admiració i la competència que la segona sentia envers la primera. I ho fa d'una forma gens superficial i sense presentar els artistes com a fenòmens aïllats i desvinculats del moment històric que els va tocar viure.
    Camí: /museupicasso/ca/picassodal%C3%AD-dal%C3%ADpicasso-0
  • Michael FitzGerald, autor d'aquest catàleg i comissari de l'exposició homònima, i que el 2006 ja va organitzar pel Whitney Museum of American Art de Nova York la mostra «Picasso and American Art», ha construït un recorregut amè i didàctic a través de la producció d'artistes de procedències i cultures molt diverses –l'Amèrica del Nord, Europa, l'Amèrica Llatina, Àsia, Austràlia i Àfrica− que s'han inspirat en Picasso després de la seva mort. Tanmateix, FitzGerald no ha presentat Picasso com el mestre al qual la resta d'artistes se subordinen, sinó que ha volgut donar a conèixer de quina manera aquests creadors han emprat l'obra de Picasso per a elaborar les seves pròpies i com el seu diàleg amb la història i la modernitat ha contribuït a enriquir i transformar la cultura contemporània.
    Camí: /museupicasso/ca/post-picasso-reaccions-contempor%C3%A0nies-1
  • El tercer i últim volum de la sèrie acompanya la darrera de les mostres de petit format que el Museu Picasso ha organitzat per commemorar el cinquantè aniversari de l'obertura al públic de les seves portes el 1963, dedicada a les setanta-nou exposicions que ha presentat al llarg de la seva història. Davant la impossibilitat de descriure-les de forma individual, l'autora –Montse Torras− ens ofereix una bona síntesi de l'esperit i les línies mestres que les han inspirat.
    Camí: /museupicasso/ca/museu-picasso-50-anys-barcelona-les-exposicions.
  • El catàleg comença parlant-nos d'un oli que Picasso va pintar en una tela i que posteriorment va cobrir pintant-ne un altre a sobre: Terrats de Barcelona. Aquest fet, gens inhabitual en l'artista a començament del segle xx, té un significat especial, perquè en l'obra amagada apareix una parella que està relacionada amb una de les composicions cabdals de l'època blava, La Vida, pintada a Barcelona el 1903 i conservada al Cleveland Museum of Art.
    Camí: /museupicasso/ca/viatge-trav%C3%A9s-del-blau-la-vida-0
  • Aquest catàleg aplega les obres presentades a la primera exposició que, de forma monogràfica, ha abordat el tema de l'autoretrat en Picasso. Si bé es tracta d'un gènere que l'artista va conrear al llarg de tota la vida, la intensitat i la intencionalitat amb què ho va fer no van ser sempre les mateixes. Gràcies a aquest llibre podem veure la gran varietat de tècniques que va emprar —pintura, dibuix, gravat, ceràmica—, i la multiplicitat de perspectives que Picasso va donar d'ell mateix: com a bohemi, com a artista, com a vell que espera la mort, o mitjançant l'adopció de diverses alteritats.
    Camí: /museupicasso/ca/yo-picasso-autoretrats-0
  • El 9 de març del 1963, el Museu Picasso de Barcelona va obrir les portes al públic. Per commemorar el cinquantè aniversari d'aquella data, el museu ha previst la presentació de tres petites mostres que durant el 2013 volen explicar als visitants com es va crear la institució, com es va formar la col·lecció i com ha anat desenvolupant una de les seves activitats principals: l'organització d'exposicions temporals...
    Camí: /museupicasso/ca/el-museu-picasso-50-anys-barcelona-els-or%C3%ADgens

Pàgines